Alle teamleden die lesgevende (zelfstandige zowel als ondersteunende) taken hebben, worden wat de planner betreft ingedeeld bij het OP (inclusief directie, ib’er en rt’er). Ook het OOP met onderwijsondersteunende taken als een klassen- of onderwijsassistent, wordt dus op de teamlidbladen OP (1 t/m 100) op dezelfde wijze ingeroosterd als het OP.
Deze OOP’ers hebben dezelfde verdeling volgens de standaardverdeling van de arbeidsuren over de weekdagen als het OP, dezelfde afgesproken (aanwezigheids)tijd die men geacht wordt op school door te brengen, dezelfde lesurenberekening en nemen deel aan de overige taken*.
De jaartaakberekening van deze onderwijsondersteunende OOP’ers is dus gelijk aan die van het OP en zij worden op het Formatieoverzicht dus ingedeeld bij het OP (regel 1 t/m 100).
Om op de overzichten toch het onderscheid tussen het OP en het OOP met lesondersteunende taken te kunnen zien, vul je de vaste lesdagdelen van het OP op het invoerformulier in de eerste kolom in (groen) en bij het OOP in de tweede kolom (blauw -zie voorbeeld hieronder).
De teamlidbladen OOP zijn alleen bedoeld voor teamleden zonder lesgevende of lesondersteunende taken, zoals een administratief medewerker, een conciërge of een logopedist. De verschillen tussen het OP en deze OOP’ers zijn, dat bij hen de verdeling van de arbeidsuren over de weekdagen niet volgens de standaardverdeling is, maar individueel op het teamlidblad wordt ingevuld, zij geen lesuren hebben en dat, hoewel zij wel kunnen deelnemen aan activiteiten die bij het OP onder de overige taken vallen, er bij hen geen onderscheid wordt gemaakt tussen de uren voor de werkzaamheden en de overige taken.
Hun jaartaak bestaat dus uit drie taakonderdelen:
©TaakberekeningPO 2015-2024
KvK 66412803
Over TaakberekeningPO
info@taakberekeningpo.nl
0251-836839 (ma t/m vrij 10.00-17.00 uur)
Illustraties: icons8.com